Wednesday, May 02, 2007

Cerpen Undang-Undang di Majalah I

Kata novelis Azizi Hj Abdullah kepada saya, "tulislah rajin-rajin pasal undang-undang...tulis hal undang-undang yang ada sangkut-paut hal karya."

Alhamdulillah, bulan ini cerpen Engel v Vitale yang mengangkat tema undang-undang tersiar di Majalah I.

Memang agak sukar sebenarnya menulis cerpen undang-undang ni. Sebab jargon-jargon perundangan perlu diterjemah kepada istilah bahasa harian supaya orang faham. Tapi sesungguhnya itulah cabarannya. Kerana itu cerpen ini saya ambil masa yang agak lama untuk siapkan. Dan apabila tersiar, memang saya agak teruja lebih sedikit, berbanding dengan tersiarnya cerpen-cerpen saya yang lain.

Baca cerpen Engel v Vitale di Majalah I Mei 2007.

3 comments:

Mas said...

wah, aidil nampaknya kenal dgn byk novelis. azizi abdullah adalah antara yang saya suka gaya bahasanya. akan cuba cari majalah I ini nanti....

Ideal said...

Alamak, mas jangan salah faham. Saya tak kenal dengan banyak novelis. Dengan ustaz azizi pun, cuma kenal menerusi alam maya sahaja... ;-)

Hasri Omar said...

Assalamualaikum..

Wei,lain kali ending jangan macam tuh la...Pangkal tengah dah ok , ending mau ok la..

-HASRIOMARONLINE-

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP