Thursday, March 13, 2008

Barisan Rakyat Yang Bengkang Bengkok

Komen saya: Kalau sudah namanya pembangkang itu, memang membangkang sahajalah kerjanya, tak ada kerja lain. Sudah diberi mandat oleh rakyat untuk memerintah pun masih lagi mahu membangkang. Membangkang sesama sendiri!

Huh!

Menurut pengarang Nazmi Yaakub, keadaan seperti ini sudah pernah ‘diramalkan’ oleh George Orwell lama dahulu melalui karya satiranya, Animal Farm. Baca di sini.

8 comments:

Akinogal said...

This comment has been removed because it linked to malicious content. Learn more.

Wan Nor Azriq said...

Betul apa yang disebutkan oleh Nazmi Yaakub. Perkara yang sama boleh juga dilihat dalam novel "Tikus Rahmat," karya Hasan Ibrahim

Nazmi Yaakub said...

sekali lagi dia bersuara yg bukan2, mari kita hadiahkan novel ini kpdnya! :))

BiLA PenA bERbicAra said...

pemimpin sekarang pelik... sesama Islam nak bercakaran. Dengan non-Muslim boleh pulak berbaik sakan.nanti eja ceritakan satu kisah kat blog eja.

cramminus said...

I love that story...

From two legs bad, four legs good, diorg bleh tukar jd four legs good, two legs better. Paling sesuai farm animal yg digunakan sbg pemerintah... huhu...

Fenridal said...

See here or here

Anonymous said...

sama la dgn umno tu..dgn MIC MCA sibuk berbaik2 jugak kan? dengan pas.dgn keadilan fitnah zina itu semua??

oo jangan lupe..5 negeri skrang dah jadi pembangkang BN. so pembangkang tetap jadi pembangkang la kan? membangkang sama sendiri=bn.hik3 umno=pembangkang..sedar laa sket.. tukar ayat tu eh..

Anonymous said...

umno pmbangkang hya tuk 5 ngri

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP