Sunday, November 09, 2008

Entri Emo: Puisi "Buat Harta"

Sudah pinjam tak reti pulangkan
Apakah lagi yang dapat hamba katakan
Selain keji dan jahanam?


P/s: Erk... bolehkah menyumpah seranah dalam puisi atas 'lesen kreatif'?

12 comments:

saat omar said...

boleh je menyumpah hehe...tapi kena kawal

syarin nusra said...

curilah balik, hahaa...

BiLA PenA bERbicAra said...

kalau eja, eja menyumpah je..heheh

Aidil Khalid said...

Abg Saat,

Kalau ikut teori Shahnon Ahmad dalam menulis Shit, memang boleh menyumpah, malah mencarut pun boleh. Hehe. Tapi ramai pulak yang tak suka nanti.

Syarin Nusra,

Dia dah pulangkan semula. =)


Eja,

Yup, kan saya dah menyumpah tu. Hehe.

farizal farhan said...

aku redhaaa.. just sedih sebab kawan yang aku percaya buat macamtu...

fiza said...

boley je kot kt umah sendirik... alahai... tp tu la kena kawal la... org yang bijak, akan nampak lagi dan lagi bijak andai bisa mengawal amarahnya.. kan kan kan...

salam singgah :)

wardahputeh said...

Salam ziarah...

raehan intisor said...

salam ziarah sdr aidil.

saya salah seorang yang kagum dgn cerpen2 sdr.

nak baca novel Aidil Khalid tapi mcm tak terjumpa2 pulak.

-salam kenal, salam ziarah, Qurratu'Aini, mantan MPR 08-

Aidil Khalid said...

Qurratu'Aini,

Salam kenal kembali, dan selamat juga menjadi kerabat MPR yang besar itu. Moga kita sama-sama dapat memeriahkan dunia sastera tanah air. =)

Oh, novel saya rasanya ada dijual di rangkaian kedai utama MPH, terutamanya di lembah kelang ni.

SITI ZAINON ISMAIL said...

larik seperti itu masih belum menjadi puisi....kerana pembaca belum diajak berfikir, merenung jiwa kasihnya....mungkin aje

Aidil Khalid said...

Wah, Puan Siti Zainon!

Terima kasih atas kunjungan. Terima kasih juga atas teguran.

Sungguh teruja saya apbila penyair besar juga sudi berkunjung ke teratas saya yang tidak seberapanya ini. =)

maicher said...

yuanyu61
wusong85
moshou75
pohuaishen
qiri2000

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP